
Det ble både hyggelig stemning, god mat og viktig informasjon da besøkstjenesten inviterte sine frivillige til middagssamling. Hele 23 deltakere møtte opp til en kveld der syv frivillige fikk besøkstjenestenåla, samtidig som det ble satt fokus på beredskap, kurs og omsorgsarbeid i tiden fremover.
Besøkstjenesten samlet nylig sine frivillige til en sosial og innholdsrik kveld med middag, dessert og faglig påfyll. Totalt 23 personer deltok på samlingen, som bød på både fellesskap og viktige samtaler om arbeidet videre.
Under samlingen ønsket leder Mette Smeby velkommen og orienterte litt om arbeidet i tjenesten. Det ble også gjort et lite løft for organisasjonen ved at valgkomiteen fikk på plass et nytt medlem.


Det var Siren Halsvik som sto for matlagingen denne kvelden, mens Gunn Tomren sto for serveringen ved bordene. På menyen sto laks til middag, før deltakerne fikk servert jordbær og is til dessert.
Et av kveldens høydepunkter var utdelingen av besøkstjenestenåla til besøksvenner. Hele syv frivillige fikk nåla etter fullført kurs, fem av dem var tilstede på middagen. To stykker som ikke var til stede får nåla senere.


Det ble også satt av tid til å snakke om beredskap og hvilken rolle omsorgsaktivitetene kan spille i tiden fremover. Deltakerne fikk høre mer om fokusområder, kurs og øvelser som planlegges, samtidig som det ble minnet om viktigheten av egenberedskap hjemme.
I tillegg ble det informert om kommende kurs, blant annet praktiske øvelser i førstehjelp og grunnkurs i psykososial førstehjelp. Det førte til at åtte stykker meldte seg på de ulike øvelsene og kursene.

